Value of diagnostic theory at studying of internal diseases on pediatric faculty
https://doi.org/10.20538/1682-0363-2011-1-97-100
Abstract
It is proved in the article to decide studying of bases of theory of diagnostic on pediatric faculty, that allow problem development and formation clinical thinking irrespective of quantity of hours of internal diseases released for teaching.
About the Authors
F. F. TetenevRussian Federation
T. N. Bodrova
Russian Federation
O. V. Kalinina
Russian Federation
References
1. Пропедевтика внутренних болезней. 3-е изд., перераб. и доп./под ред. В.Х. Василенко, А.Л. Гребенева. М., 1982. 513 с.
2. Тетенев Ф.Ф. Как научиться профессиональному комментарию клинической картины. Томск, 2005. 175 с.
3. Тетенев Ф.Ф. Физические методы исследования в клинике внутренних болезней (клинические лекции): 2-е изд., перераб. и доп. Томск, 2001. 392 с.
Review
For citations:
Tetenev F.F., Bodrova T.N., Kalinina O.V. Value of diagnostic theory at studying of internal diseases on pediatric faculty. Bulletin of Siberian Medicine. 2011;10(1):97-100. (In Russ.) https://doi.org/10.20538/1682-0363-2011-1-97-100