Methodic approaches to prediction of a positive corporate image of pharmaceutical organizations
https://doi.org/10.20538/1682-0363-2010-1-130-135
Abstract
Methodic approaches to the prediction of a positive corporate image of pharmaceutical organizations are presented. A technique is developed for the prediction of a risk of loss of the corporate image. The technique includes the algorithm for construction of estimation and prediction tables and rules of their usage.
About the Authors
A. G. PetrovRussian Federation
O. I. Knysh
Russian Federation
G. P. Petrov
Russian Federation
References
1. Блинов О.А., Козырев А. Роль внутреннего имиджа корпорации // Маркетинг. 1999. № 4. С. 100—104.
2. Гончаров О.И., Ким Д.С., Федосова М.А. Формирование положительного образа аптеки: проблемы и пути решения // Фармацевт. менеджмент. 2008. № 2. С. 37—55.
3. Плохинский Н.А. Биометрия. М.: Изд-во Моск. ун-та. 1970. 367 с.
4. Урусова Т.И., Хмелевская И.Г., Немычева Н.В. Создание внутреннего имиджа аптечной организации // Новая аптека: Аптека и рынок. 2003. № 3. С. 31—37.
5. Шиган Е.Н. Применение современных математических методов и вычислительных средств в здравоохранении. М.: ЦОЛИУВ, 1973. 41 с.
6. Шкарунд В.Д., Ахтямов Т.М. Оценка и формирование корпоративного имиджа предприятия // Маркетинг в России и за рубежом. 2001. № 3. С. 68—77.
Review
For citations:
Petrov A.G., Knysh O.I., Petrov G.P. Methodic approaches to prediction of a positive corporate image of pharmaceutical organizations. Bulletin of Siberian Medicine. 2010;9(1):130-135. (In Russ.) https://doi.org/10.20538/1682-0363-2010-1-130-135