Preview

Bulletin of Siberian Medicine

Advanced search

Methodic approaches to prediction of a positive corporate image of pharmaceutical organizations

https://doi.org/10.20538/1682-0363-2010-1-130-135

Abstract

Methodic approaches to the prediction of a positive corporate image of pharmaceutical organizations are presented. A technique is developed for the prediction of a risk of loss of the corporate image. The technique includes the algorithm for construction of estimation and prediction tables and rules of their usage.

About the Authors

A. G. Petrov
Кемеровская государственная медицинская академия
Russian Federation


O. I. Knysh
Тюменская государственная медицинская академия
Russian Federation


G. P. Petrov
Кемеровская государственная медицинская академия
Russian Federation


References

1. Блинов О.А., Козырев А. Роль внутреннего имиджа корпорации // Маркетинг. 1999. № 4. С. 100—104.

2. Гончаров О.И., Ким Д.С., Федосова М.А. Формирование положительного образа аптеки: проблемы и пути решения // Фармацевт. менеджмент. 2008. № 2. С. 37—55.

3. Плохинский Н.А. Биометрия. М.: Изд-во Моск. ун-та. 1970. 367 с.

4. Урусова Т.И., Хмелевская И.Г., Немычева Н.В. Создание внутреннего имиджа аптечной организации // Новая аптека: Аптека и рынок. 2003. № 3. С. 31—37.

5. Шиган Е.Н. Применение современных математических методов и вычислительных средств в здравоохранении. М.: ЦОЛИУВ, 1973. 41 с.

6. Шкарунд В.Д., Ахтямов Т.М. Оценка и формирование корпоративного имиджа предприятия // Маркетинг в России и за рубежом. 2001. № 3. С. 68—77.


Review

For citations:


Petrov A.G., Knysh O.I., Petrov G.P. Methodic approaches to prediction of a positive corporate image of pharmaceutical organizations. Bulletin of Siberian Medicine. 2010;9(1):130-135. (In Russ.) https://doi.org/10.20538/1682-0363-2010-1-130-135

Views: 448


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1682-0363 (Print)
ISSN 1819-3684 (Online)