Game-based biofeedback in the adaptation of junior schoolchildren
https://doi.org/10.20538/1682-0363-2010-2-108-112
Abstract
The paper presents the results of the use of the computer game-based biofeedback in the process of adaptation to the school learning. We conducted health-improving development lessons in several groups of junior schoolchildren. Analysis of the results showed high efficiency of the use of computer biofeedback at school. 3 types of children’s behavior during the lessons were described; one of them might be related to the risk group of ADHD syndrome.
About the Authors
Ye. N. DanilenkoRussian Federation
O. A. Jafarova
Russian Federation
O. L. Grebneva
Russian Federation
References
1. Аветисян К.А. Программа «Развитие психологической культуры младших школьников» // Психология и школа. 2007. № 2. С. 11.
2. Гребнева О.Л., Джафарова О.А., Даниленко Е.Н. Нарушения внимания у детей и подростков. Диагностика и коррекция с использованием технологии компьютерного нейробиоуправления // Вестн. практ. психологии образования. 2005. № 4 (5). С. 53—57.
3. Лазарева О.Ю. Профилактика хронического стресса среди подростков с использованием игрового компьютерного биоуправления // Биоуправление-4. Новосибирск, 2002. С. 74.
4. Митина Л.М. Психология труда и профессионального развития учителя: учебное пособие. М.: ИЦ «Академия», 2004. С. 13—14.
5. Штарк М., Шварц М. Некоторые аспекты биоуправления в интерпретации редакторов // Биоуправление-4. Новосибирск, 2002. С. 3, 86—88.
Review
For citations:
Danilenko Ye.N., Jafarova O.A., Grebneva O.L. Game-based biofeedback in the adaptation of junior schoolchildren. Bulletin of Siberian Medicine. 2010;9(2):108-112. (In Russ.) https://doi.org/10.20538/1682-0363-2010-2-108-112