Preview

Bulletin of Siberian Medicine

Advanced search

Game-based biofeedback in the adaptation of junior schoolchildren

https://doi.org/10.20538/1682-0363-2010-2-108-112

Abstract

The paper presents the results of the use of the computer game-based biofeedback in the process of adaptation to the school learning. We conducted health-improving development lessons in several groups of junior schoolchildren. Analysis of the results showed high efficiency of the use of computer biofeedback at school. 3 types of children’s behavior during the lessons were described; one of them might be related to the risk group of ADHD syndrome.

About the Authors

Ye. N. Danilenko
НИИ молекулярной биологии и биофизики СО РАМН
Russian Federation


O. A. Jafarova
НИИ молекулярной биологии и биофизики СО РАМН; ООО «Компьютерные системы биоуправления»
Russian Federation


O. L. Grebneva
НИИ молекулярной биологии и биофизики СО РАМН; ООО «Компьютерные системы биоуправления»
Russian Federation


References

1. Аветисян К.А. Программа «Развитие психологической культуры младших школьников» // Психология и школа. 2007. № 2. С. 11.

2. Гребнева О.Л., Джафарова О.А., Даниленко Е.Н. Нарушения внимания у детей и подростков. Диагностика и коррекция с использованием технологии компьютерного нейробиоуправления // Вестн. практ. психологии образования. 2005. № 4 (5). С. 53—57.

3. Лазарева О.Ю. Профилактика хронического стресса среди подростков с использованием игрового компьютерного биоуправления // Биоуправление-4. Новосибирск, 2002. С. 74.

4. Митина Л.М. Психология труда и профессионального развития учителя: учебное пособие. М.: ИЦ «Академия», 2004. С. 13—14.

5. Штарк М., Шварц М. Некоторые аспекты биоуправления в интерпретации редакторов // Биоуправление-4. Новосибирск, 2002. С. 3, 86—88.


Review

For citations:


Danilenko Ye.N., Jafarova O.A., Grebneva O.L. Game-based biofeedback in the adaptation of junior schoolchildren. Bulletin of Siberian Medicine. 2010;9(2):108-112. (In Russ.) https://doi.org/10.20538/1682-0363-2010-2-108-112

Views: 492


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1682-0363 (Print)
ISSN 1819-3684 (Online)