The development and mastering of the skills of self-regulation in the course of game biofeedback: psychological analysis
https://doi.org/10.20538/1682-0363-2010-2-129-133
Abstract
In this paper we present the results of the study of the characteristics of self-regulation skills development using game biofeedback, and psychological predictors of these skills’ mastering in the course of biofeedback training. Analysis of the psychological characteristics associated with/ restraining the learning of self-regulation during training is given. It was shown that the training based on computer biofeedback allows modifying self-regulation profiles of the subjects towards more effective ones. The steadiness of the skills was confirmed.
About the Authors
K. G. MazhirinaRussian Federation
O. A. Jafarova
Russian Federation
O. N. Pervushina
Russian Federation
N. G. Redko
Russian Federation
References
1. Конопкин О.А. Общая способность к саморегуляции как фактор субъектного развития // Вопр. психологии. 2004. № 2. С. 128—135.
2. Мажирина К.Г. Личностные особенности и динамика саморегуляции в процессе игрового биоуправления: дис. … канд. психол. наук. Новосибирск, 2009.
3. Мажирина К.Г., Первушина О.Н., Джафарова О.А. Индивидуальные механизмы саморегуляции: их мобилизация и прогнозирование в условиях, характеризующихся высокой степенью неопределенности // Вестник ТГУ. 2008. № 310. С. 169—173.
4. Штарк М.Б., Шварц М. Некоторые аспекты биоуправления в интерпретации редакторов (вместо предисловия) // Биоуправление-4: теория и практика. Новосибирск, 2002. С. 3—7.
Review
For citations:
Mazhirina K.G., Jafarova O.A., Pervushina O.N., Redko N.G. The development and mastering of the skills of self-regulation in the course of game biofeedback: psychological analysis. Bulletin of Siberian Medicine. 2010;9(2):129-133. (In Russ.) https://doi.org/10.20538/1682-0363-2010-2-129-133